Minu töö on küll mõnevõrra häiritud
õpetajate streigi tõttu, kuid tegevusi jagub. Töötan intensiivsemalt koolidega, kus õppetöö
käib, loen lastega kirikuklassis, organiseerin õpetajate
koolitusi, teen telefoni teel kokkuleppeid koolidirektoritega (kellega
võimalik...).
Enne lastega lugemist oli vaja kirikuklass
(study room) korda teha. Tehis- ja looduskeskkond on siin palju suuremas omavahelises kontaktis (maast leiab palju inimtekitatut, prahti, sodi, "meenutusi esimesest elust"), ent
konfliktsemas läbisaamises (… ja minu jaoks karjub see kõik seal appi). Kuna lapsi veel tulnud
polnud, asusin toimetama. Koristama, mööbeldama, tuulutama. Tulemus ilus!
|
Endises kirikus asub nüüd õhtuti laste poolt kasutatav elektriga varustatud study room, mis nüüd ka kraamitud sai. |
|
Tunnike-kaks üksinda koristamist ja study room oligi lugemistundideks valmis. |
Esmaspäeval alustasime ühe lastegrupiga
koolitoetussponsoritele kirjade kirjutamisega. Ei läinud ludinal, tunnistan,
kirjaoskus on sammuke maas kehvemapoolsest lugemisoskusest, aga saime tehtud.
Lapsed ise olid õhinal ja joonistasid pärast kirjutamist keeled ripakil,
ennastunustavalt, huviga.
Samuti on kolm kooli teinud oma
toiduprojekti õpetajate streigi ajal, tulles lihtsalt vastu (mulle), kutsunud
kokku vajaliku projektimeeskonna õpetajate ja õpilaste näol. Alljärgnevalt toon välja väga lühidalt info toiduprojektide kohta, täpsemat infot saab kust, armas lugeja? Õige! Ikka see sama veebileht: foodforthoughtmondo.wordpress.com
- Presentation Junior High School tegi suuremahulise ja mitmenädalase projekti hirsist (late millet) - alates hirsi jaoks maapinna ettevalmistamisest, hirsiterade külvamisest, lõikusest kuni hirsi kasutuseni rahvustoidus TZ (hirsipuder supiga). Minupoolsed kiitused kogu meeskonnale, nii lastele, juhtõpetajale kui ka IT-mehele. Vaata videosid kindlasti toidublogist!
- Gorugi algkool valmistas kohalikku rahvustoitu kanzagma - tambitud oalehtedest saadud roheline vesi segati hirsijahu ja soolaseguga, loksutati kalabassis pisikesteks pallikesteks ja aurutati võrgu peal potis lõkke kohal. Tulemuseks tüüpiline lõunasöök, mida näputatakse koos pipra ja šeaõliga. Iga päev mina isiklikult seda ei sööks, aga uue toiduna oli huvitav ja maitsev.
|
Kanzagma valmistamise kõige tähtsam etapp on šeikimine kalabassis |
|
Valmisroog kanzagma kalabassis. |
Pärast toiduvalmistamist andsid Gorugi kooli õpilased (ja ka õpetajad!) meeleoluka etenduse, tantsides ja lauldes kohalikke laule, tantse. Tantsuringi kaasati ka mind.
|
Köögitoimkond- esinejad |
|
Õpetajad tantsuhoos |
- Gane-Asonge algkool tegi nädal hiljem ka sama rooga, mis Gorugi koolgi. Rahvustoit sama, valmistamine ikka mõnevõrra erinev. Siin ju retsepte pole, igaüks teeb omamoodi. Kui palju jahu tuleks panna? Kaua tuleks aurutada? Kuidas tead, et toit on valmis? Mitu inimest sellest kogusest söönuks saab? Need küsimused on siin küll kohatud....vastata ei oska täpselt neile isegi profikokk (st kõige vanem ja kogenum naisterahvas kogukonnas), aga profid nad on - toit tuli imehea!
|
Streigist hoolimata on meeskond kohal! |
|
Toit valmis, isu hea! Õpetajatel oma "laud". |
Comments
Post a Comment