Koolituslainel
Istun küünlavalgel ja olen
õnnelik, et hommikul sai läpakas laetud, sest elekter on ära ning lugeda ega
korvi punuda ei saa ning püha Maarja palveränduritega ei ole ka erilist soovi
see õhtu liituda seega saan mõnusasti oma viimase nädala kogemusi kaasmaalastega
jagada. Kõrvu kostab muidugi kirikumuusika, sest õhtune palvus on alanud ja see
nädal on see eriti rahvarohke, sest tähistatakse Maarja palverändurite
saabumist Kongo külla. Ei saa küll aru, kes täpselt palverännaku ette võtnud on
aga rahvast siin jagub, kiriku raamatukogu ja muud valdused on muutunud
telklaks ning terve ala on valgustatud ja kõlaritega kaetud, midagi nagu
muusikafestivali või reivi laadset, aga kui festivalil lastakse hommikuti korralikult välja magada, siis siin kestab pidu hiliste õhtutundideni ning algab uuesti suure lärmiga kell 5 hommikul. Eile käisime ka öömissal, lootsin et saab kõvasti gosplit ja tantsu aga suutsime vaid tunnikese olla, mille jooksul vaid palvetati ning peeti kõnesid...hiljem kodus alles kuulsin et läks kõvemat sorti jämmimiseks ära. See selleks, ega ma siia kirikuuudiseid jagama ei ole tulnud, minu põhihuvi on ikka teadus ja seda sai see nädal piisavalt tehtud. Nimelt algas mul koolitussari loovõppe meetodite kasutamine teadusainetes (Creativity
in Science classrooms), tegin kokku 3 koolitust Nabdami erinevates koolides.
Algselt pidi küll neili olema, aga esimesele ei tulnud kedagi kohale, teistel
olid ilusasti igast koolist vähemalt üks või kaks esindajat olemas ning meie
koostöö õpetajatega sujus mõnusasti. Koolituse alguses jagasid kõik õpetajad
oma ideid loovusest ning olen õnnelik, et vähemalt pooltel oli selge arusaam
loovuse olulisusest muutuste katalüsaatorina ning seda peeti ka teadusainetes
üheks tähtsamaks komponendiks. Kui uurisin, et missuguseid loovõppe meetodeid
nad kasutanud on siis üksikud õpetajad julgesid oma ideid jagada. Ei tea kas
see on sellest, et neid meetodeid ei kasutata või siis nii nagu õpilased ei
julge ka õpetajad oma arvamust avaldada. Andsin nele ka ülesande leida
erinevaid viise kuidas saaks kasutada helkurit, siin muidugi seda seadeldist ei
tunta ja nalja oli kui plju kui ta tegelikku kasutusviisi selgitasin. Pakuti
päris vahvaid võimalusi, aga kurb oli see et mitte keegi ei suutnud leida
rohkem kui 5 varjanti. Kui annan sarnase ülesande oma õpilastele tullaks
vähemalt 10 viisiga välja, seega see näitab et siinsed õpetajad on ikka
suhteliselt raamides kinni. Õnneks meil palju teooriat ei olnud veidi vaid
loovusest ning mõned teadusuuringud selle kohta ja tegime ka Bloomi taksonoomia
kohta ühe grupitöö, aga siis juba läksime praktiliste aspektide juurde. Olin
kaardistanud, lähtuvalt Ghana riiklikust ainekavast, erinevaid loovtegevused
alates rollimängudest ning kunsti kasutamisest kuni uurimusliku õppeni ning
tegime need kõik ka õpetajatega praktiliselt läbi. Mis kõige tähtsam tegevused
olid disainitud kasutates odavaid ja käepäraseid materjale ning loodan, et
õpetajad neid ka hiljem ise klassiruumis praktiseerivad. Igatahes koolituspäeva
lõppedes olid näod naerul ja oldi meetodite rakendamise suhtes positiivsed.
Õpetajatega eksperimenteerimas |
Iga päev uus väljakutse-see koolitusruum siin oli väga palav ning ei suutnud kuidagi kõrvalolevate õpilaste müra summutada |
Selle nädala loovustundides alustasime
muusika ja tantsuga, lugemine ja joonistamine/kirjutamine on saanud läbi ning
veebruarikuus vaatleme erinevaid rütme ja tantsusid. Sissejuhatuseks tegin
maailmamuusika mängu, kus lasin lastele erinevate kultuuride palu ja nad pidid
ära arvama kust riigist või maailmajaost selline stiil võiks pärit olla. Veidi
eesti jazzi ja klassikalist muusikat, vene rütme ning ladina ja aafrika palu.
Võtsin ka oma trummi kaasa ning lapsed pidid ise rütme genereerima. Päris
mitmed rosinsilmad lõid mind pahviks oma trummirütmidega. Tunni teises pooles
õpetasin neid tantsima valssi ja salsat ning sain lubaduse, et nad tulevad
järgmine kord mõne kohaliku tantsuga ja õpetavad mind J Siinsed tantsud on enamasti
ringjoonel ja kasutatakse kõvasti puusatööd, paaristantusid ei eksisteeri ja
minu idee panna paari poiss-tüdruk naerdi koheselt välja. Kui siis üritasin
selgitada, et see ei ole midagi intiimset, eriti veel võrreldes nende grindimisega (hõõrdumine) siis sellest
ei saadud aru ja võeti ikka sõbranna partneriks. Igatahes ootan juba järgmist
korda, et näha millega mind üllatatakse.
Comments
Post a Comment