Tegevustest neljandas dimensioonis ehk aja kulgemisest või kulgemisest ajas

Kehalise kasvatuse tund IKT keskuse lähedal
Nagu eelmises postituses ennustatud sai, siis asju millega tegeleda ning millele tähelepanu pöörata tuleb aina juurde. See muidugi omakorda ei tähenda, et tempo millega asjad juhtuvad kuidagi muutuks. Kohalikus pikamaajooksus tuleb tempo valida ikka kohalike kaasjooksjate põhjal. Kui ise jäneseks hakata jõuad kiirelt peagrupile ringiga järele.

Uus kooliaasta on kestnud varsti pea kuu, kuid paanika mille muutused õppekavas (kaasa arvatud IKT osas) on kaasa toonud ei taha vaibuda. Koolide igapäevamurede lõputust nimekirjast leiab nii õpikute, laudade, personali vm puudumise, ligipääsmatuse kooli pangakontole või lihtsalt suutmatuse uues õppekavas orienteeruda ning seda õpetamise aluseks võtta. Riigi poolt tehtud muutused on suured ja koolitused, õpikute pakkumine ja kõik muu, mis peaks ideeliselt toimuma enne muudatuste rakendamist, algab „varsti“ ehk keegi ei tea millal. 

Selle valguses on ka õpilastele IKT keskuse külastamise võimaldamine koolide prioriteetides hetkel tagaplaanil. Kahjuks ka keskuse GESi poolsest koordinaatorist Elijah´st pole suurt abi. Jällegi ühelt poolt ta maadleb eelkõige enda koolis valitsevate muredega, aga päris nii ei saa, et mõned kohustused kukuvad lihtsalt kavast maha. 25. jaanuaril siiski suutsime suure pingutuse peale mõned
keskust külastavad koolid kokku kutsuda, et teha eelmise aasta kokkuvõtte, rääkida uuest aastast ning hakata kokku panema kasutamise graafikut. On huvitav kuulata kohalike takistusi, küll pole oskusi, probleemiks kaugus, maod jms. Eks tegeleme edasi, et graafik ikkagi valmiks. Enda panusena näen suuresti, et parandada protsessi, selgemalt paika panna vastutusi ning parandada koostööd erinevate osapoolte vahel. Kohati väga pikad käsuahelad on tekitanud olukorra, et kõik nokitsevad omaette ja kokku ei käi nagu miskit. Momendil on olukorraga tegelemas nii GESi IKT koordinaator, mina, GESi koolide järelvaatajad, Francis ja ka koolid ise. Kuskilt see asi ikka kokku tuleb. 

Kogukonna koolitused

Eelmisel nädalal said alguse ka kogukonna koolitused. Kaks alustanud gruppi koosnevad peamiselt koolilastest või värskelt keskkooli lõpetanud noortest. Oskuste alusel on meil täiesti algajate grupp, kellega teeme esmaseid samme arvuti maailmas, sobitame sõprust hiire ja klaviatuuri klahvidega ning uurime operatiivsüsteemi baasvõimalusi. Veidi edasijõudnumatega harjutame trükkimist, teksti toimetamist, klahvikombinatsioone jms. Endiselt pole lahenenud ruuteri kaudu interneti jagamine, aga kui laheneb, saame ka Mondo digipädevuse programmist osi koos läbi teha. 
Õpime klaviatuuri klahve
Tõlk ja abiõpetaja Galdino

Laste huvi on suur, aga oskused üsna madalad. Samuti ei tule kasuks, et nooremate õpilaste inglise keele tase on madal. Siin on suureks abiks Galdino, kes tõlgib minu juttu napti keelde, aga ilmselt ka kohati kohalikku konteksti. Järgmisel nädalal alustab kolmas grupp, kuhu on peamiselt oodata kohalikke õmblejaid, kes osalesid juba varasemalt ühel baaskursusel.


Keskuse arendused
Töömees Toomas toimetab

Kui eelmine kord juba hõiskasin, et keskus on täielikult valmis õppijaid vastu võtma, siis oli see ehk mõnevõrra ennatlik. Pole halba ilma heata ning kasutuse käigus ilmnevad arvutitel üha uued vead, mistõttu käin endiselt nädalas korra-paar arvutid seljakotis Bolgas parandaja juures. Keeruline on õppida trükkimist, kui näiteks tühikeitööta. Suureks takistuseks on ka, et keskusel on momendil 25 arvuti jaoks 10 hiirt. Saab küll kasutada touchpad´i, aga algaja õppija jaoks pole see parim lahendus.

Ka maja on saanud täiendust nii uue valge ekraani näol seinal, kui ka uue elektrisüsteemi näol teises abiruumis. Seniks kuniks vahendeid jätkub jätkan täiendustöödega.
Järgmisel nädalal saabub siinoleku ekvaator ja kui aeg enda müstilist kadu jätkab olen tunnetuslikult ülehomseks tagasi Eestis.

Comments

Popular posts from this blog

Greetings from sunny Ghana!

Finding my way in a new country

Until we meet again, Kongo