Läbirääkimiste jätk
Taaskord
on kätte jõudnud uus nädal ning järjekordne kohtumine õdede koolide
esindajatega regionaalses terviseametis. Antud projektist oli huvitatud kaks kooli, Bawku ning Zuarungu Nursing Training School. Esimene kool on
60 km kaugusel Bolgast, asub Burkina Faso piiril ning teine kool Bolgast 17 km kaugusel.
Oodatud kohtumisele tuli ainult Bawku õdede kooli direktriss madam Damata. Meie
jutuajamine oli väga konstruktiivne ja kiire. Madam ütles, et nende kool oleks
väga huvitatud koostööst, kuid peab eelnevalt meie tulekut arutama kooli
administratsiooniga, seega konkreetseid kokkuleppeid kohtumisel ei teinud. Kahe
päeva pärast sain madam Damatalt kinnituse meilile, et meid oodatakse väga
Bawku õdede kooli. Mina palusin seejuures
paar päeva mõtlemise aega, et täpsustada võimalikud külastuse kuupäevad
(kusjuures selleks hetkeks ei olnud Bolga ämmaemandate kooliga mingeid arenguid
toimunud).
See
oli minu lähetuse kõige parem uudis. Tasapisi pidasime plaani, et mis
kuupäevadel võiks kooliga tutvuda ning nädala lõpus saigi kokkulepitud, et minu
lähetuse 5. nädala oleme Bawku õdede koolis koos projekti teise liikme Maritiga
(Tartu Tervishoiu Kõrgkoolist). Kokkuvõtvalt
võttis kooliga plaanide tegemine ja kokkulepete sõlmimine aega 4 päeva, ei
mingit bürokraatiat.
Sama
nädala keskpaigas sain järgmise telefonikõne terviseametist, kus mul paluti
uuesti ametisse tulla, et kohtuda ka Zuarungu kooli direktoriga (kooli
esindaja, kes esimesele kohtumisele ei tulnud). Paraku oli see tühikäik kuna ka
seekordsele kohtumisele direktriss ei tulnud. Olin juba tasapisi selliste
äraütlemistega harjunud ja mõtlesin, et jõuan veel Logre kliinikusse tööle
tagasi. Kuid korraga muutus kogu sündmusteahel, mind kutsuti järgmise ülemuse
juurde, kus tuli otsast peale selgitada Bolga ämmaemandate kooli ja
ministeeriumi müsteeriumit. Kohtumine oli väga sõbralik, ametnikud püüdsid
selgust saada, miks asjad nii keeruliseks on kujunenud. Kuna Bolga kooliga ei
olnud veel endiselt mingeid arenguid toimunud, siis väljendasin väga selgelt
oma arvamust, et koostöö nimetatud kooliga ei ole enam selle projekti raames
jätkusuutlik ning suure tõenäosusega jätkame oma projekti Bawku kooliga. Sellel hetkel tundus, et oleme ametnikega ühte
meelt ning selle teema võib lõpuks lukku panna, kui järgmise päeva hilisõhtul
helistas minu kohalik mentor, kes oli leppinud mulle kohtumise uue päeva
hommikuks Upper-East regiooni ministriga. Kõige kõrgem ametnik selles
regioonis, talle alluvad kõik ametid, koolid, politsei jne. Ühesõnaga väga
tähtis inimene. Mina olin sügavalt
pettunud, et selline kohtumine on mulle korraldatud, sest ma ei mõistnud, miks
peab kogu asjasse nii kõrge ametnik sekkuma. Kuid enne kui läksin härra
ministriga kohtuma, andis minu kolleeg
mulle teada, et Bolga kooliga on Memorandum of Understanding (MOU) Terviseministeeriumis Accras allkirjastatud. Talle oli helistanud Bolga ämmaemandate kooli direktriss. Iseenesest oli see ju hea
uudis ja vaikselt juba mõtlesingi, et nüüd võiks eesootava kohtumis ära jätta.
Härra ministriga ootasin kohtumist paar tundi, enne tuli läbida turvakontrollid ja
siis eskorditi meid politsei saatel härra ministri juurde. Iseenesest oli see
kõik väga uhke: kabinett väga luksusliku sisustusega, härra ise meenutas oma
välimuselt pigem kuningat, ta oli riietatud üleni valgesse, nii et tema valge
kinganina pealt võis vaadata iseennast. Meie jutuajamine oli väga lühike,
selgitasin taaskord kes ma olen ja mida Bolgas teen ning kogu sündmuse müsteeriumit.
Härra kuulas ja vaatas mind ning ütles, et ta usaldab mind, seejärel saatis ta
meid oma nõunikuga Bolga ämmaemandate kooli, et asi lõpuks lahendatud
saaks.
Kooli
jõudes paluti meil esmalt oodata, seni kuni ministri nõunik valgustas kooli direktrissi
olukorrast. Kogu kohtumine oli väga pingeline kõikidele osapooltele. Eriti oli
antud olukorrast häiritud kooli direktriss, ta väljendas igal sammul oma
rahulolematust kogu projektile. Tema kõnemaneer oli väga range ja enamus ajast
ta karjus. Peamise puudusena tõi ta esile, et MOU on valesti koostatud, on liiga üldine
ja ei ole õigesti vormistatud. Samuti rõhutas direktriss, et antud projekti
kasu koolile ei tule kuskilt esile. Mina
selgitasin veelkord projekti eesmärke, võimalikke koostöö kohti, enda kogemusi
õppekavade arendamisel, ühisõppeainete loomisel välispartnerkoolidega ning
õppeprotsessi juhtimisel ja läbiviimisel, ühisainete andmist. Samas rõhutasin,
et kui nad nendes tegevustes kasu koolile ei näe ja ei soovi koostööd teha, siis
see ongi vastus mida olen oodanud. Küsisin veel madami käest MOU allkirjastamise
kohta (hommikune info kolleegilt) mille peale ta vastas, et nädala alguses saatis ta koolipoolse kirja (Benefits of Letter) ministeeriumisse, seega vestluse ajal polnud
veel MOU allkirjastatud.
(Koolipoolse kasu saamise kiri oligi dokument, mille taga allkirjastamine
seisis).
Kokku
kestis ebameeldiv vestlus umbes paar tundi. Paaril korral läks teema nii
tuliseks, et ma palusin kohtumise lõpetada ja minna rahumeelselt
laial, sest sellel hetkel ei näinud ma enam ühtegi võimalust meie koostöö
alustamiseks. Kuid ka selle ettepanekuga ei oldud nõus. Ikka ja jälle arutati
dokumentide valesti vormistamist, mille peale ma küsisin, et miks nad ei ole poole
aasta jooksul suutnud anda tagasisidet dokumentide õige vormistamise kohta ja
miks nad ei vasta meilidele või telefoni kõnedele. Mingi hetk tunnistas ministri
nõunik, et probleem on olnud ka nendepoolne, millega direktriss siiski nõus ei
olnud. Pikaleveninud vestlus lõppes järsku, kui madam ükshetk
naeratas ning ütles, et tal on tervis palju parem, kohtumise alguses tundis ta
ennast väga haigena, kuid nüüd hakkame koostööd tegema ning ta ootab mind
esmaspäeval kooli, You My Sister. Sellel
hetkel tundus see kõige veidram ja mõistusevastane asi kogu nelja nädala
jooksul, ma ei suutnud madamile samaga vastata. Tänasin teda kohtumise aja eest,
jätsin viisakalt hüvasti ja lubasin esmaspäeval kooli minna.
Comments
Post a Comment